Изглежда няма да се измъкна от включване в историята с албумите и острова 🙂

Подозирам, че ако пиша описание на темата, ще допринеса за може би едни от най-повтарящите се изречения в българското блог-пространство през последните 1-2 месеца. 🙂 Затова директно:

Правилата на играта за участниците в нея са:

-> цитира този пост;

-> цитира този, който го е посочилvilekula.wordpress.com

-> изброява 7-те си любими албума (може повече или по-малко) като споделя повече за тях и за избора си

-> посочва (предизвиква) поне трима други блогъри да направят същото.

И така, отправям предизвикателството към: katsarov, bella, simplyblue

А ето и албумите, подредени по изпълнители в азбучен ред:

1. Beastie Boys„Hello Nasty“

Поредното нещо, което изпробвах, чувайки за него от братовчед ми. 🙂 Какви ли са пък тези Beastie Boys? Защо ли да не ги чуя? Купих си заветната касетка (по това време вече продаваха оригинални) на пазара „Красно село“. Далечната 1999… Горе-долу по това време и може би благодарение на тази музика се запалих по слушането навсякъде и основно в градския транспорт. Доста настроение създаваше, особено в студената зима, през която го купих.
„Най-моята“ песен: „I Don’t Know“

2. Depeche Mode„The Singles 86>98“

Отново за пръв път чух за тях чрез братовчед ми още в началото на 90-те чрез множеството плакати по стените на стаята му и въртящите се по касетофона песни. Винаги съм ги харесвала, но само толкова, колкото като видя или чуя нещо тяхно и да си тананикам текста часове след това. Едва преди няколко години нещата се промениха. Песните в този албум, макар и писани през различни години и на различни теми, някак си обобщават чувствата, които навява слушането на тяхната музика. В представата ми са записани като изобразяващи мрачно време, време на неизбежни промени, които, макар и да са свързани с неприятни неща, все пак след себе си водят нова надежда. Именно затова не възприемам музиката им като депресираща, наркоманска или каквито там други определения се измислят.

„Най-моята“ песен тук не е една, а са цели три: „Enjoy The Silence“, „Walking In My Shoes“ и „Only When I Lose Myself“

3. Faithless„Outrospective“

Един доста неясен период. Ново начало, също както и звученето в албума. Ходих и на концерта, макар че след това сякаш не беше същото. Днес Faithless звучат също толкова добре, но аз съм се променила. Точно тогава това беше музиката на своето време.

„Най-моята“ песен: „Crazy English Summer“

4. Juno Reactor„Shango“

Много специална музика. Още от първите звуци се запалих. „Solaris“ беше може би първото нещо, което чух от Juno Reactor и оттогава досега не спирам да ги слушам. Вървиш си по улицата и сякаш летиш в друго измерение. Определено не е за всеки: не всеки може да разбере и оцени качеството на това, което Juno правят. „Shango“ е поредното различно нещо, което формацията предприе. И преди, и след този албум тази музика просто разтърсва…

„Най-моята“ песен (макар и „песен“ да не е най-точната дума тук): „Pistolero“ (в момента дори телефонът ми звъни с нея)

5. Queen„Greatest Hits“

Началото на всичко. Изобщо. В далечната 1990 или може би 1991 г. малката Цвети се разхождаше в един голям магазин в центъра на Сандански, където беше на лятна почивка с родителите си. В магазина беше почти празно, май това й беше един от малкото случаи, в които се сблъскваше с дефицита и разбираше, че го има. На празната витрина тип маса със стъкло отгоре имаше много малко касетки и вниманието й беше привлечено от една пиратска касетка на Queen. Днес не ми е изцяло ясно дали съм била насърчена от баща ми, който си е фен на групата от доста отдавна – като ми е подсказал да си я поискам, но едно е сигурно: от този момент нататък, освен че започна по-съзнателната част от живота ми, също и музиката стана неразделна част от него. Затова и този албум ми е най-скъп от всичките и на него отделям най-много място тук. И така, след време започнах да се опитвам да си превеждам заглавията, после изнамерих и някакви текстове: това си беше нещо като първи уроци по английски. С братовчедка ми въртяхме касетките и пеехме песните им по цял ден (Пав, ако четеш това, със сигурност се сещаш за голямото чудене за гласовете в „Under Pressure“).

„Най-моята“ песен: „Don’t Stop Me Now“

6. Vangelis„Blade Runner OST“

Първото нещо, което ми идва наум, когато чуя нещо от този албум, е спокойствие. Спомени от много отдавна. Хубави спомени. 🙂

„Най-моята“ песен: „Tales Of The Future“

7. Westbam„DJF125“

Началото на техно-манията. Доста ясна връзка с ученическите ми години. Всеки път, когато се сетя за него, се сещам и за тогавашните времена. И на стрийт-паради ходих, а една от мечтите ми беше да отида на Love Parade в Берлин. С Westbam, също и всички участващи в Love Parade и Members Of Mayday имах на своя страна силно оръжие против набиращата по това време скорост чалга. Въпреки че едва ли и без нея щях да попадна в клопката на поп-фолка, определено албуми като този ме идентифицираха като различна от тълпата по това време. А както е известно, това да не бъдеш част от тълпата е много интересно.

„Най-моята“ песен (отново „песен“ не е уместно, но се придържам към формата): Time Zone – „World Destruction“

Това е. Благодаря за вниманието и до следващата песен. 🙂

