И така, беше доста неприятно изживяване. Не съм предполагала, че инсталирането на даден софтуер може да отнеме толкова много време. Също както и деинсталирането му.

Преди седмица си сложих Cisco VPN Client, като преди повече от 2 седмици бях започнала да го инсталирам. Мисля да пропусна скучното и да премина направо към съществената част. Наложи се да деинсталирам програмата и пак да я инсталирам. Дотук добре. Но… през Uninstall от самия софтуер не стана. Add/Remove Programs уж успя да деинсталира, но при последващите ми опити да инсталирам наново, постоянно попадах на

Error 28000: Before installing the Cisco Systems VPN Client 5.*, you must uninstall the previous version of Cisco Systems VPN Client 5.*, using the Add/Remove Program Files option in the Control Panel. Then restart your system.

В тези моменти си мечтаей да мога да си разговарям с Vista и тя да ме разбира. За да й кажа, че ВЕЧЕ съм деинсталирала програмата.

Опитах какво ли не: различни комбинации и по-стари версии на софтуера – нищо. Ръчно деинсталиране (включително от Registry-то) – пак нищо. Ровене из форуми и разни съвети за quiet uninstall+install през Command promt…нищо!!!!!!!

Накрая имах късмета да ми препоръчат точната програма: WinASO.

И какво се оказа??? Оказа се, че въпросната програма намери записи в registry-то на места, където не съм и предполагала, че може да има инсталирани файлове на софтуера, особено след като тези места никой не ги беше споменавал във всевъзможните форуми из интернет.

Накрая стана и всичко тръгна нормално, но… една седмица от живота ми отиде в нерви по процеса на инсталиране. Поредният пример за нещо, което не работи както трябва. Все пак в случая Vista може и да не е изцяло виновна..с XP също се появява същата грешка. Интересно защо от Cisco не са предприели нищо? Това се случва още от версии 4.* и сега и с версии 5.*? Или може би предпочитат да не инвестират в цялостно решение, а да предлагат само фиксове на потребители, които допълнително си заплащат…? Или може би не ги разбирам аз тези неща 🙂

Хубавото в случая е, че поне свикнах изцяло вече да не викам неволята и вместо да стоя и да се вайкам, изпробвах доста варианти за разрешаване. Дори и днес се бях подготвила психически да се ровя из форуми, дори вече за пореден път четох инструкциите при инсталирането на софтуера за VMC устройството. Но за късмет или от уплаха, Vista или софтуера не направиха никакъв проблем и вече си имам нормално функциониращ мобилен интернет през 3G мрежата. HSDPA покритие вкъщи: не е зле 😀

 

Допълнение:

Забелязах, че няма много информация за проблема, дори на английски, а какво остава за българските страници и форуми. Давам линк към форума, в който съм описала начина на разрешаване на проблема: тук.

