Днес бях в отпуск и в късния следобед успях да се разходя из централните софийски улици. Както може би много хора знаят, тези места са изпълнени с всевъзможни неща, привличащи вниманието. Има обаче и други, които не са толкова забележими, дори почти невидими за средностатистическия пешеходец със средностатистически забързано ежедневие.

Днес напълно се изолирах от шумовете около мен благодарение на мр3 плейъра с хубава музика. И така, някак неусетно, изминаха няколко часа в разхождане и самовглъбение. Душевното отпскане беше пълно… И след като заключих слуха си за ставащото около мен, зрението ми стана основното сетиво, с което разбирах какво става наоколо. Точно по този начин минах през улици, които досега не бях виждала и обърнах внимание на много неща, които не бях забелязвала.

Част от тези неща се оказаха надписи на различни места, направени и с различни цели.

Паметната плоча за спасяването на българските евреи.

~~~

На една от стените на Националната художествена академия

~~~

„На това място ще бъде изграден мемориал на хората отдали живота си за духовното извисяване на народа. 26 Х 2000 г.“ Зад Народната библиотека.

~~~

Един от обяснителните надписи към колони и орнаменти от древна Сердика – Докторската градина.

~~~

Гореща молба към онези, които минават покрай въпросните старини.

~~~

Искат нова партия! Ти – даде ли своя подпис?! 😉 Залепено на таблото с информация за Докторската градина

А ето и оригиналното обръщение на инициаторите на партията. Място на снимката: срещу сградата на БНТ.

~~~

